Jump to content

Recommended Posts

Cześć! Jestem totalnym laikiem w temacie, a nie chcę sugerować się do końca opiniami sprzedawców, stąd moje pytanie - jaką drukarkę warto zakupić do domu. Must have to druk w kolorze, stąd decyzja o drukarce atramentowej. Problem pojawia się w częstotliwości użytkowania - przez jakiś czas drukarka będzie używana dość często, sporo wydruków, lecz za około pół roku używana będzie tylko sporadycznie, kilka razy w miesiącu po dosłownie kilka kartek. Tutaj rodzi się pytanie - na jaką drukarkę warto postawić? Z tego co udało mi się wyczytać drukarki z dolewanymi samodzielnie tuszami mimo wyższej ceny początkowej są tańsze jeżeli chodzi o późniejszy dokup atramentów, niż kartridże. Czy jest jednak sens wydawać więcej, żeby później płacić taniej, czy lepiej kupić tańszą drukarkę na droższe kartridże, bo rzadkie użytkowanie nie wpłynie dobrze na żywotność drukarki i nie warto wydawać większej sumy?

Budżet to 1000zł na sam sprzęt.

Do tej pory oglądałem drukarki firmy Brother oraz Epson jeżeli chodzi o drukarki z dolewanymi tuszami, a także na tańszą alternatywę na kartridże w postaci drukarek Canon. Jak wspominałem na początku - jestem kompletnie zielony w temacie, więc będę wdzięczny za każde naprowadzenie i radę :)

 

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

Cześć!

Z tańszymi drukarkami jest ten "problem", że niekiedy komplet nowych zbiorników kosztuje tyle samo co nowe urządzenie. Dodatkowo jeśli stoi dłuższy czas nieużywana to tusze mogą przyschnąć na tyle, że systemowe udrażnianie głowicy nie pomoże.
Problem przysychających tuszów również mogą wystąpić w przypadku drukarek z systemem CISS. Aczkolwiek drukarki marki Brother mają system automatycznego czyszczenia głowicy gdy są podłączone do prądu i są w trybie czuwania, co jakiś czas się uaktywnia i samodzielnie czyści dysze. Jeśli chodzi o koszty eksploatacji to użytkowanie urządzeń z dolewanymi atramentami wypadają o wiele, wiele lepiej niż drukarki z 2 zbiornikami.