Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z bębnami Brother DCP-9020CDW

brother bęben

  • Please log in to reply
13 odpowiedzi na ten temat

#1 Piotrroger

Piotrroger

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 4 Postów:

Napisany 05 January 2016 - 11:58 AM

Cześć, chcę się upewnić od Was że wymiana bębnów to jedyne wyjście.
Mam drukarkę Brother DCP-9020CDW, wyskakuje mi komunikat (zdjęcie). Mimo wielokrotnego czyszczenia wszystkich 4 bębnów, komunikat pojawia się nadal. Do tego nie można wykonać żadnej kalibracji, ponieważ wyskakuje informacja o małej ilości toneru (mimo że jest wszędzie min. 3/4). Po wyjęciu wszystkich bębnów drukarka nadal pokazuje błąd związany z przeczyszczeniem bębnów smile.gif

Pozdrawiam! wink.gif 

232.jpg



#2 elementis50

elementis50

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 627 Postów:

Napisany 05 January 2016 - 13:17 PM

A jaki przebieg ma drukarka/bębny?



#3 Piotrroger

Piotrroger

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 4 Postów:

Napisany 05 January 2016 - 13:42 PM

3ceb5bb63a8abdbb.jpg4a4fc6014205d10c.jpga5d0ecf20b0fbc4a.jpg



#4 elementis50

elementis50

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 627 Postów:

Napisany 05 January 2016 - 16:12 PM

Trzeba sprawdzić czy pas transferowy jest właściwie założony. Trwałość bębnów to 15.000 stron. Czy bębny były wymieniane już w trakcie życia drukarki?



#5 Piotrroger

Piotrroger

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 4 Postów:

Napisany 07 January 2016 - 08:04 AM

Trzeba sprawdzić czy pas transferowy jest właściwie założony. Trwałość bębnów to 15.000 stron. Czy bębny były wymieniane już w trakcie życia drukarki?

Nie wydaje mi się żeby były wymieniane. Czy pas transferowy sam z siebie mógł się przemieścić? Poza tym wyciągałem wszystko co możliwe (w tym też pas transferowy) więc to raczej bębny :)



#6 KaroSkoti

KaroSkoti

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 1 Postów:

Napisany 21 January 2016 - 09:41 AM

Witam,

Od kilku dni borykam się z tym samym komunikatem - problemem.

Udało się Panom jakoś z tego wybrnąć.

Co mam robić ?

Jestem bezradna - proszę o podpowiedź.

Z góry dzięki,

Karo



#7 elementis50

elementis50

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 627 Postów:

Napisany 26 January 2016 - 10:56 AM

Można bębny po wyjęciu przedmuchać sprężonym powietrzem, jeżeli czyszczenie za pomocą zielonego suwaka nie pomaga.



#8 macino1987

macino1987

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 Postów:

Napisany 06 January 2017 - 14:32 PM

Witam, ja też mam problem z tą drukarką. Nie wiem czy wina bębnów czy braku tuszy. Brakuje tylko tuszu czarnego. Bez niego drukarka nie chce nic wydrukować. To chyba OK.

 

Tak wydrukowała kolory żółty, czerwony, niebieski, zielony i czarny. Wrzucam z easypaste. plik PDF

https://www.easypast...106.pdf?lang=pl

 

Zdjęcia stanu maszyny są tutaj

xi8fyi69nmaw_t.jpg

s6odaio9ruzo_t.jpg

yj9cd8ubq81g_t.jpg

 

Niby stan tonerów jest na poziomie poniżej połowy i czarnego brakuje to stan wg licznika w drukarce nie wskazuje na duże zużycie.

Co można zrobić, wyczyścić, żeby drukowała normalnie? Czyściłem już moduł pasa, był całkowicie brudny, od tamtego czasu wydruki są takie jak w posłałem w PDF'ie. Przedtem były niemal czarne. Czyściłem ręcznikiem papierowym bez żadnych chemicznych dodatków.

Bębny tak samo delikatnie miękkim ręcznikiem. Czy pomimo tego mogły ulec uszkodzeniu?
 

Jeśli dmuchać sprężonym powietrzem to w którym kierunku? Jak dmuchać? :D

 

Edit:
Czy może ulec uszkodzeniu bęben jeśli niema toneru lub jest nieodpowiedni?

 

Jest plomba na wszystkich tonerach więc prawdopodobnie nie były nigdy otwierane ale stan kartek wskazywałby na to że musiałbyć wymieniony toner przynajmniej raz. Może po prostu zabrakło tonerów kompletnie :D.

 

Nie rozumiem jednak dlaczego brudzi na czarno skoro toneru nie ma praktycznie w ogóle. Na bębnach widać toner każdego koloru więc "coś tam" jeszcze jest

Pozdrawiam serdecznie!

Z góry dzięki

 

Edit 2:

 

Po wyczyszczeniu wszystkich bębnów dokładnie wg kilku wskazówek z yt otrzymałem takie wyniki drukowania zdjęć. W przykładzie gdzie jest szaro-niebieski obrazek zamieniłem bęben czarny z niebieski i sprawdziłem efekt. Jest poniżej:

dm93u48z16wv_t.jpg

 

oraz kilka zdjęć

 

2kr5hnjkg9eb_t.jpg

onr5xw16t9ue_t.jpg

gl8eeb98oyfr_t.jpg

2arudpf9jcfe_t.jpg

 

Czy to tylko brak toneru (tonera?) czy problem z elementem grzejącym.... czy jeszcze coś innego



#9 elementis50

elementis50

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 627 Postów:

Napisany 12 January 2017 - 12:13 PM

Po pierwsze toner czarny musi być fizycznie w drukarce i z proszkiem.



#10 macino1987

macino1987

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 Postów:

Napisany 12 January 2017 - 12:28 PM

Toner fizycznie jest w drukarce. Bez niego drukarka nie włącza się i nie ma szans na zrobienie czegokolwiek.

Jest z proszkiem ale w bardzo małej ilości. Czy to że proszku może być mało, daje w efekcie brudne kartki??

 

Dlaczego więc niepoprawnie miesza kolory i zdjęcia wychodzą tak jak wychodzą?



#11 macino1987

macino1987

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 Postów:

Napisany 16 January 2017 - 13:20 PM

sprawa się rozwiązała, po wymianie toneru na czarny wszystko działa elegancko.

Winą był jednak pusty czarny toner. GIT!



#12 andrzej461

andrzej461

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 53 Postów:

Napisany 16 January 2017 - 21:12 PM

To ciekawe. Tragicznie te "zdjęcia" wyglądały. Jakby maszyna z Pałacu Kultury na beton spadła. :huh:  Że to brak czarnego tak wygląda. Dobrze wiedzieć.



#13 Kamilien

Kamilien

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 1 Postów:

Napisany 27 September 2017 - 18:32 PM

Cześć, chcę się upewnić od Was że wymiana bębnów to jedyne wyjście.
Mam drukarkę Brother DCP-9020CDW, wyskakuje mi komunikat (zdjęcie). Mimo wielokrotnego czyszczenia wszystkich 4 bębnów, komunikat pojawia się nadal. Do tego nie można wykonać żadnej kalibracji, ponieważ wyskakuje informacja o małej ilości toneru (mimo że jest wszędzie min. 3/4). Po wyjęciu wszystkich bębnów drukarka nadal pokazuje błąd związany z przeczyszczeniem bębnów smile.gif

Pozdrawiam! wink.gif 

232.jpg

Witam, proszę o pomoc mam ten sam problem co

Piotrroger

#14 elementis50

elementis50

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 627 Postów:

Napisany 11 October 2017 - 08:37 AM

Jakie stany tonerów, czy zostały wyczyszczone/odkurzone?





Also tagged with one or more of these keywords: brother, bęben

0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników