Jump to content

Recommended Posts

• 7 months later...
  • 6 months later...
Posted

Dzień dobry.

Ja mam nowiutkiego Brothera DCP-L2500D. Zacząłem dopiero drukować. Jest to moja pierwsza w życiu drukarka laserowa, więc nie mam doświadczenia a mam sporo obaw. Dotychczas drukowałem na atramentówce HP Photosmart 7660. Super jakość. Ale gdy chciałem spróbować dolewek tuszy to okazało się że zakupione tusze były niedobre, lały się z kartridży, paski na druku. Stąd moje obawy co do materiałów zamiennych.

Brother drukuje na razie wyśmienicie. W zakupie kierowałem się oczywiście cenami i dostępnością zamienników, tonera TN-2320 i bębna DR-2300 które i tutaj i gdzie indziej w wielu miejscach są dostępne tanio. Oczywiście niebawem, w miarę wyczerpywania sie tonera, dokonam zakupu zamiennika aby ostrożnie wysondować czy będzie coś gorzej się sprawować. W sumie do niewielkich nakładów kopii w zupełności wystarczy zastosowanie gotowych zamienników tonerów jak chodzi o koszt. Jednak mam zamysł wydrukowania w niedalekiej przyszłości czegoś o sporym nakładzie, a jako że to będzie sprawa zupełnie prywatna, hobbystyczna, nie dająca zysku, to będę się liczył z kosztem a przy tym z jakością wydruku i jego trwałością. Hobbystyczne sprawy na ogół chcemy wykonać w perfekcyjnej jakości a zmuszeni jesteśmy minimalizować koszta. W związku z tym będę starał się powoli stopniowo zyskiwac jakąś wiedzę co do możliwości regenercji tonerów z zastosowaniem proszków, czipów, reseterów i czego tam trzeba. Oczywiście są obawy że gdyby dać drukarce w kość ilością wydruków może w niej paść i to i tamto. Cóż, ryzyko zawsze jest. Nawet rodzaj papieru chcę wziąć pod uwagę ze względu n jakość i trwałość (nieżółknięcie)  także żeby dla drukarki było lepiej, nie pyliło, lepiej rozprowadzał i trzymał się proszek itp.